انجمن فوتوالی جمهوری اسلامی ایران
انجمن فوتوالی جمهوری اسلامی ایران

انجمن فوتوالی جمهوری اسلامی ایران

فوتوالی جزو رشته های رسمی شورای المپیک آسیا شد

با موافقت شورای المپیک آسیا ، رشته جذاب و پرطرفدار فوتوالی جزو رشته های رسمی قرار گرفت .

به گزارش روابط عمومی انجمن فوتوالی ، موسوی شفیق رییس انجمن فوتوالی کشورمان و رییس کنفدراسیون آسیا و اقیانوسیه اعلام کرد : با موافقت شورای المپیک آسیا OCA ، رشته فوتوالی که یکی از رشته های پرطرفدار در جهان می باشد و جزو ورزش های ساحلی است به عنوان یکی از رشته های رسمی مورد موافقت این شورا قرار گرفت .

موسوی شفیق افزود : با رسمیت پیدا کردن این رشته در آسیا ، شورای المپیک آسیا رشته فوتوالی را به رشته های رسمی در بازیهای ساحلی آسیا 2014 تایلند و 2016 ویتنام اضافه نمود .

لازم بذکر است که چهارمین دوره مسابقات ورزشهای ساحلی آسیا طی روزهای بیست سوم آبان لغایت دوم آذر1393 در پوکت تایلند برگزار خواهد شد .

سائوپائولو برزیل قهرمان باشگاههای جهان شد

تیم فوتوالی سائوپائولو برزیل قهرمان اولین دوره مسابقات فوتوالی باشگاه های جهان شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن فوتوالی ، اولین دوره مسابقات فوتوالی باشگاههای جهان که از روز شنبه در شهر کالداس نواس برزیل آغاز شده بود با قهرمانی تیم فوتوالی سائوپائولو برزیل موفق شد عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را در بخش آقایان از آن خود کند.

تیم فوتوالی سائوپائولو که در دیدار نیمه نهایی موفق شده بود تیم بوکاجونیورز آرژانتین را شکست داده و به دیدار نهایی راه یابد ، در فینال به مصاف تیم قدرتمند فلامینگو برزیل رفت که در پایان با نتیجه 2بر1 (18-21 و 13-21) بر حریف خود پیروز شد و مقام قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.

همچنین در بخش بانوان نیز تیم فوتوالی فلامیگو برزیل موفق شد با نتیجه 2برصفر تیم فوتوالی کاپیبریبه برزیلرا شکست داده به عنوان قهرمان دست یابد

جام باشگاههای جهان بدون حضور نمایندگان آسیا

اولین دوره مسابقات فوتوالی باشگاههای جهان بدون حضور نمایندگان قاره آسیا ، از صبح امروز در برزیل آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن فوتوالی ، اولین دوره مسابقات فوتوالی باشگاههای جهان که پیش از این قرار بود شهریورماه گذشته برگزار شود که بدلیل مشکلات اقتصادی و بحران در برزیل به تعویق افتاده بود ، از صبح امروز و با حضور 16 تیم باشگاهی در شهر کالداس نواس برزیل آغاز شد.

تیم های شرکت کننده در این مسابقات که بمدت 2 روز برگزار خواهدشد عبارتند از : فلامینگو برزیل ، آژاکس هلند ، آتلیکو گوانیانس برزیل ، مونترال کانادا ، راسینگ اسپانیا ، اورورا بولیوی ، سائوپائولو برزیل ، لازیو ایتالیا ، سانتیاگو شیلی ، ویتوریا برزیل ، بوکاجونیورز آرژانتین ، روبینو پاراگوئه ، آجاسیو فرانسه ، کاپیبریبه برزیل ، اف سی آراواک فرانسه و  آاس رم ایتالیا

لازم بذکر است که پیش از این قرار بود که تیم های فوتوالی پرسپولیس ایران و الشباب امارات به عنوان نمایندگان قاره آسیا در این مسابقات حضور داشته باشند که با اعلام فدراسیون جهانی فوتوالی مبنی بر اینکه تیم های شرکت کننده باید در قالب دو تیم آقایان و بانوان در این مسابقات شرکت نمایند ، لذا نمایندگان آسیا از حضور در این مسابقات انصراف دادند .

موسوی شفیق رییس کنفدراسیون فوتوالی آسیا و اقیانوسیه درباره موضوع پیش آمده اعلام کرد که طی نامه ای به فدراسیون جهانی اعتراض خود را نسبت به این موضوع عنوان کرده ایم و منتظر پاسخی قانع کننده از سوی فدراسیون جهانی هستیم .